2023 2024 Student Forum > Management Forum > Main Forum

 
  #1  
2nd September 2014, 11:09 AM
Unregistered
Guest
 
Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers

Will you please share with me the Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers?
Similar Threads
Thread
DNB CET PG entrance exam previous year question papers
Karunya University Entrance Exam Previous Year Question Papers
Delhi University Entrance Exam Previous Year Question Papers
French Language Course In Jawaharlal Nehru University
Banaras Hindu University MCA entrance exam previous year question papers
Previous year entrance exam question papers of M.A (Psychology) of Jawaharlal Nehru U
Jawaharlal Nehru University entrance exam question papers of M.Tech Biotechnology
Previous year MA English entrance exam question papers of Jawaharlal Nehru University
Banaras Hindu University LLB entrance exam previous year question papers
PSI entrance exam previous year question papers
Question Papers of M.A in International Relations Jawaharlal Nehru University
Previous year question papers of Deputy Registrar officer of Jawaharlal Nehru Univers
Punjab Technical University, Jalandhar entrance exam previous year question papers
Banaras Hindu University entrance exam previous year question papers of M.SC Chemistr
Entrance exam previous year question papers of Aligarh Muslim University of Physics
BDS previous year entrance exam question papers of Manipal University
Manipal University entrance exam previous year question papers of B.Tech
Jawaharlal Nehru University M.Sc in Biotechnology last years question papers
Jawaharlal Nehru University MCA entrance exam previous year question papers
Jawaharlal Nehru University MCA entrance exam last year question papers
  #2  
2nd September 2014, 01:14 PM
Super Moderator
 
Join Date: Apr 2013
Re: Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers

As you want to get the Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers so here it is for you:

Some content of the file has been given here:

1. Traitez un de ces sujets au choix : 25
Parmi les divers genres litteraires tels que le roman , la poesie ou la piece de theatre,
lequel preferez-vous et pourquoi ? Developpez votre reponse a l'aide des exemples
precis.
oU
< Le romancier ne juge pas, ne condamnepas, n'absoutpas. II expose desfaits.
(Champfleury)
Faites ressortir lea traits saillants du realisme en vous appuyant sur la citation
ci-dessus.
SECTION-B
( Civilisation frangaise )
2. Traitez un de ces sujets au choix : 20
La devise nationale frangaise, Liberte, Egalite, Fraternite, comment represente-t-elle
les valeurs franpaises a votre avis ? Justifiez votre reponse a l'aide des exemples
precis.
oU
Comment est-ce que la revolution frangaise a marque la democratic a I' echelle
mondiale?

For more detailed information I am uploading PDF files which are free to download:

Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers






Contact Details:
Jawaharlal Nehru University
JNU New Campus,
JNU Ring Road,
Jawaharlal Nehru University,
New Delhi,
Delhi 110067 ‎
011 2670 4090
India

Map Location:

[MAP]https://www.google.co.in/maps?q=Jawaharlal+Nehru+University&hl=en&ll=28.540 686,77.164621&spn=0.009519,0.013046&sll=30.761844, 76.765466&sspn=0.009311,0.013046&t=m&z=16&iwloc=A[/MAP]
  #3  
26th May 2015, 03:08 PM
Unregistered
Guest
 
Re: Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers

Can you provide me the previous year MA French entrance exam question paper of JNU or Jawaharlal Nehru University?
  #4  
26th May 2015, 03:11 PM
Super Moderator
 
Join Date: Apr 2013
Re: Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers

The previous year MA French entrance exam question paper of JNU or Jawaharlal Nehru University is as follows:

1. Lisez le texte et repondez aux questions qui suivent
Le covoiturage
Partir en vacances en utilisant la voiture dun autre, c est aujourd'hui tendance. Le
covoiturage, nouvelle version du stop payant organise via Internet, est en effet
aujourd'hui en plein boom. Covditurage.fr, Pun des sites leaders en France, a
d'ailleurs battu son propre record ce week-end en permettant le transport de 348 000
personnes, soit l'equivalent de 1 000 TOV pleins ! Du jamais-vu depuis sa creation
en 1994.
Partout en France, a l'occasion des grands chasses-croises de fete, l'habitude eat
donc prise: des rendez-vous sont fixes, via le Net, par des automobilistes pour
prendre avec eux des vacanciers ayant Is meme destination. On partage ainsi la
voiture, lea frais, et aussi de bons moments commie l 'affirme Henry-Thomas, adepte
du covoiturage. En juin dernier, pour de premieres vacances a Aix-en-Provence avec
sea deux enfants, cc cadre commercial parisien de 43 ans n 'a pas health a entasser
un peu plus lea bagages pour prendre deux personnes . + On discute et le temps passe
plus vite ., indique ce pere de famille qui ne se volt plus aujourd'hui circuler seul.
Ce nouvel ttat d'esprit, qui, au tout debut, etait reserve aux auto-stoppeurs, aux
jeunes et aux etudiants , gagne desormais d'autres categories . Signe que Poutil
informatique, l'appartenance a des reseaux sociaux font partie desormais de la vie
courante, lea cadres, et lea seniors s'y mettent aussi . L'augmentation du prix du
petrole est la premiere motivation pour recourir au covoiturage. La convivialite arrive
en deuxieme position suivie de preoccupations (--cologiques. Moires de voiture, on le
salt, c'est moires de C02 yet un air plus sain

Jawaharlal Nehru University MA French entrance exam previous year question papers



Quick Reply
Your Username: Click here to log in

Message:
Options

Thread Tools Search this Thread



All times are GMT +5. The time now is 12:21 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2

1 2 3 4